Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 05, 2014

ΠΟΛΕΜΟΣ ΜΠΟΜΠΟΛΑ-ΜΕΛΙΣΣΑΝΙΔΗ ΜΕ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ ΣΤΟ ΕΘΝΟΣ ΓΙΑ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΥΣΙΜΩΝ!!!

ΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΝΤΑΒΑΔΕΣ ΞΕΚΑΤΙΝΙΑΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ  ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΕΙ ΤΙΠΟΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΕΛΕΓΞΕΙ ΤΙΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ 2 ΠΛΕΥΡΕΣ
Ανεξέλεγκτες διαστάσεις λαμβάνει η κόντρα Κόκκαλη-Μαρινάκη με τον Δημήτρη Μελισσανίδη, ενώ όπως εμπλέκεται ακόμα και ο Μπόμπολας, ενώ θέση φαίνεται να παίρνει και ο Θέμος Ανασταασιάδης. Αν και το πλέγμα των ισορροπιών στα media και την επιχειρηματική ελίτ είναι πολυσύνθετο εν τούτοις δημοσιεύματα της εφημερίδας Έθνος επαναφέρουν το ζήτημα του λαθρεμπορίου καυσίμων, ζήτημα το οποίο «καίει» τόσο επιχειρηματικά όσο και πολιτικά.

Του Χρήστου Φράγκου

Το πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας Έθνος του ομίλου Πήγασος, συμφερόντων της οικογένειας Μπόμπολα, «ξύνει πληγές», ενώ όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές στέλνει μηνύματα προς πολλαπλούς αποδέκτες, μεταξύ των οποίων και ο πρωθυπουργός.

Ο Δημήτρης Μελισσανίδης αν και δεν κατονομάζεται είναι προφανές ότι φωτογραφίζεται από το δημοσίευμα μιας και αν και καταδικασμένος για σχετικές υποθέσεις φοροδιαφυγής έχει καταφέρει να παραμένει καθαρός λόγω παραγραφής των αδικημάτων.


Αν και η επίθεση κατά του Δημήτρη Μελισσανίδη από το δημοσίευμα του Έθνους δεν είναι ορατή δια γυμνού οφθαλμού γίνεται αντιληπτή για τους μυημένους. Με αυτό τον τρόπο το συγκρότημα Μπόμπολα «πιάνει με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια: Αφενός προασπίζεται το Δημόσιο συμφέρον και χτυπάει μεγαλοκαρχαρίες της αγοράς καυσίμων και αφετέρου ρίχνει την προειδοποιητική βολή προς τον Δημήτρη Μελισσανίδη. 

Το δημοσίευμα δράττεται της ευκαιρίας που προσφέρει ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων, η οποία επισημαίνει έξι «κόλπα» μέσω των οποίων συντηρείται η αλυσίδα του λαθρεμπορίου καυσίμων. Από τα στοιχεία προκύπτει εμπλοκή δημοσίων υπαλλήλων στα τελωνεία και στις αρμόδιες διευθύνσεις των υπουργείων ενώ γίνεται λόγος για ατιμωρησία και ελλιπείς ελέγχους.

Από το δημοσίευμα προκύπτει αλλά δεν διατυπώνεται ρητώς ότι στην συντήρηση του καθεστώτος ανομίας συμβάλλει κυρίως η έλλειψη πολιτικής βούλησης για την ολοκληρωμένη και αυστηρή εφαρμογή νόμων και διατάξεων καθώς και συνέργεια πολιτικών μέσω της αποσάθρωσης των αρμόδιων διευθύνσεων και αμέλειας των ελέγχων.

Με δεδομένη τη σύγκρουση Μελισσανίδη-Κόκκαλη σε ΟΠΑΠ και ιπποδρομιακό στοίχημα και την κόντρα με τον Βαγγέλη Μαρινάκη στα γήπεδα και τη ναυτιλία στον μακρύ κατάλογο των εχθρών του ισχυρού άνδρα της ΑΕΚ προστίθεται και η οικογένεια Μπόμπολα.

Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι δεν υπάρχει επί της ουσίας «συμμαχία» Κόκκαλη-Μπόμπολα παρά μόνο κοινή πεποίθηση ότι η υπέρμετρη ισχυροποίηση του επιχειρηματία προκαλεί βίαιες αλλαγές ισορροπιών τις οποίες τα παραδοσιακά τζάκια δεν είναι διατεθειμένα να τις αποδεχτούν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Δημήτρης Μελισσανίδης που επανεμφανίστηκε δυναμικά στο προσκήνιο μετά την εκλογή Σαμαρά, κατάφερε να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο της ΑΕΚ χωρίς να επενδύσει κεφάλαιο και να πληρώσει τα χρέη, να πάρει τον ΟΠΑΠ, καταβάλλοντας τμηματικά το αντίτιμο σε βάθος 10ετίας και να εξαγοράσει την εφημερίδα Δημοκρατία, το site defencenet.gr και να χρηματοδοτεί αρκετά ακόμα media.

Από τα παραπάνω ιδιαίτερα έχει ενοχλήσει η υπόθεση του ΟΠΑΠ καθώς ο ιδιοκτήτης του κρατά στην ουσία και τα ηνία των περισσοτέρων media της χώρας καθώς αποτελεί το βασικό διαφημιζόμενο και μάλιστα διαχρονικά.

Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι για τον Γιώργο Μπόμπολα φαίνεται να είναι η επιθετική είσοδος του Δημήτρη Μελισσανίδη στα media, χώρο που δραστηριοποιείται μέσω του Πήγασου (Έθνος, Ημερησία) και του Mega Channel.

Από τον χώρο των media έχει πλέον αποχωρήσει ο όμιλος Κόκκαλη, ο οποίος έχει περιορίσει αισθητά τη δραστηριοποίησή του στην ελληνική αγορά και κινείται πλέον κυρίως μέσω της Intralot.

Αντιθέτως ο διάδοχος του Σωκράτη Κόκκαλη στον Ολυμπιακό, ο εφοπλιστής, Βαγγέλης Μαρινάκης βρίσκεται πίσω από το site parapolitika.gr, την ομώνυμη εφημερίδα και ραδιόφωνο και συζητά την εξαγορά της εφημερίδας Ελεύθερος Τύπος.
http://www.sofokleousin.gr/archives/187619.html

ΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΜΕ ΤΙΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ - ΤΙΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΚΑΤΑ ΚΑΙΡΟΥΣ ΤΑ ΕΝΤΥΠΑ UNFOLLOW ΚΑΙ ΧΩΝΙ

Μαύρη τρύπα στο λαθρεμπόριο καυσίμων 

Στο απυρόβλητο βρίσκεται το λαθρεμπόριο καυσίμων, καθώς εδώ και δώδεκα χρόνια τα μέτρα καταπολέμησής του και οι έλεγχοι παραμένουν στα χαρτιά. Αποτέλεσμα το Δημόσιο να χάνει ετησίως έσοδα ύψους 1 δισ. ευρώ. 

Στο απυρόβλητο βρίσκεται το λαθρεμπόριο καυσίμων, καθώς εδώ και δώδεκα χρόνια τα μέτρα καταπολέμησής του και οι έλεγχοι παραμένουν στα χαρτιά. Αποτέλεσμα το Δημόσιο να χάνει ετησίως έσοδα ύψους 1 δισ. ευρώ.
Μαύρη τρύπα στο λαθρεμπόριο καυσίμων
Στο απυρόβλητο παραμένει το λαθρεμπόριο των υγρών καυσίμων, που στερεί 1 δισ. ευρώ ετησίως από τα δημόσια έσοδα, καθώς εδώ και 12 χρόνια, με αποκορύφωμα τα τελευταία πέντε, δεν εφαρμόζονται νόμοι και δεν εκδίδονται οι απαραίτητες υπουργικές αποφάσεις για τα μέτρα αντιμετώπισής του.
Σύμφωνα με όσα καταγγέλλει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, ακόμη και το πρώτο από σειρά μέτρων για την αντιμετώπιση της παράνομης διακίνησης, που είναι η τοποθέτηση συστημάτων εισροών-εκροών βενζίνης και ντίζελ στα βενζινάδικα, δεν έχει ολοκληρωθεί παρά τη θέσπισή του από το 2009.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΠΟΠΕΚ Γιώργο Ασμάτογλου, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) του υπουργείου Οικονομικών δεν έχει διασυνδεθεί παρά μόνο με το 30% των πρατηρίων (5.500 - 6.000), με αποτέλεσμα να μην είναι εφικτός ο απευθείας έλεγχος των ποσοτήτων που μπαίνουν και βγαίνουν από τις δεξαμενές. Με απλά λόγια το «μάτι» που θα παρακολουθεί και θα εντοπίζει τη λαθραία πώληση είναι τυφλό...
Μαύρη τρύπα στο λαθρεμπόριο καυσίμων
Ο λόγος της μη διασύνδεσης εντοπίζεται σε ένα απίστευτο αλαλούμ και σε μία πρωτοφανή έλλειψη συντονισμού ανάμεσα στα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών, Μεταφορών και Ανάπτυξης και τις περιφέρειες.
Οι πρατηριούχοι όλης της χώρας θα έπρεπε μέχρι τις 27 Αυγούστου να έχουν τοποθετήσει τα συστήματα εισροών-εκροών καυσίμων. Εντούτοις, σύμφωνα με την ΠΟΠΕΚ, δεν έχει κανένα υπουργείο ούτε και οι περιφέρειες εικόνα για το πόσα βενζινάδικα εγκατέστησαν τους μηχανισμούς μέτρησης. Κι αυτό επειδή, αν και οι πρατηριούχοι που τοποθέτησαν τα συστήματα έστειλαν στις Διευθύνσεις Μεταφορών των περιφερειών τους φακέλους που ετοίμασαν οι εγκαταστάτες τους, εντούτοις οι υπηρεσίες λόγω έλλειψης προσωπικού δεν έχουν κάνει τους ελέγχους και την καταμέτρηση.
Συνεπώς η ΓΓΠΣ δεν έχει συνδεθεί με όλα τα βενζινάδικα. Λέγεται ότι αυτά είναι μόλις 2.000 με 2.500. Το υπουργείο Μεταφορών, που είναι αρμόδιο για την αδειοδότηση όσων έχουν συμμορφωθεί με τον νόμο, δεν έχει μητρώο πρατηρίων. Αλλά και το υπουργείο Ανάπτυξης, αν και διαθέτει μητρώο εγκαταστατών, δεν μπορεί να γνωρίζει πόσοι έχουν τοποθετήσει τα συστήματα.
Ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ αλλά και της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας, Γιώργος Καββαθάς, με χθεσινές τους δηλώσεις κάνουν λόγο για «ατολμία των κυβερνήσεων να συγκρουστούν ολομέτωπα με το λαθρεμπόριο».
«Τρύπες»
Οι πρατηριούχοι λόγω της μη εφαρμογής νόμων και της μη επέκτασης των συστημάτων εισροών-εκροών καυσίμων και σε άλλα στάδια διακίνησης απαρίθμησαν επτά «τρύπες» λαθρεμπορίας:
1. Δεν υπάρχει πραγματική εικόνα για το πόσα πρατήρια υγρών καυσίμων έχουν τοποθετήσει συστήματα εισροών-εκροών. Ορισμένα πρατήρια, μάλιστα, τα έχουν εγκαταστήσει και δεν τα λειτουργούν και άλλα δεν τα διαθέτουν και έτσι πωλούν παράνομα.
2. Δεν έχει εφαρμοστεί διάταξη για την εγκατάσταση συστημάτων εισροών-εκροών στα πλωτά μέσα μεταφοράς πετρελαιοειδών. Ετσι, το λαθρεμπόριο του ναυτιλιακού καυσίμου συνεχίζεται.
3. Σε δύο χρόνια θα μπουν τα συστήματα στις φορολογικές αποθήκες πετρελαιοειδών προϊόντων. Το αποτέλεσμα είναι να μη γίνεται έλεγχος στους μεγάλους του κλάδου.
4. Δεν έχει τοποθετηθεί το ηλεκτρονικό σήμα εντοπισμού βυτιοφόρων και πλωτών μέσων μεταφοράς πετρελαιοειδών. Συνεχίζονται οι εικονικές εξαγωγές καυσίμων.
5. Δεν έχουν ιχνηθετηθεί τα καύσιμα που διακινούνται στη χώρα με αποτέλεσμα να μην εντοπίζονται παράνομες ποσότητες.
6. Δεν έχουν μπει τα συστήματα εισροών-εκροών στους πωλητές πετρελαίου θέρμανσης (πρέπει μέχρι τις 14 Οκτωβρίου να μπουν) αλλά και στις εγκαταστάσεις χημικών προϊόντων που νοθεύουν τα καύσιμα.
7. Ανοιξε νέο παράθυρο λαθραίας διακίνησης με τη δυνατότητα εγκατάστασης δεξαμενής καυσίμων από αμαξοστάσια.
Κατόπιν τούτων, οι έλεγχοι για το λαθρεμπόριο είναι ουσιαστικά ανύπαρκτοι και το τραγελαφικό όλων είναι πως ο υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης τον Ιούνιο συγκρότησε επιτροπή επτά υπουργείων για να διαπιστωθούν οι λόγοι για τους οποίους δεν προχωρά η εφαρμογή των μέτρων. Αν και εκδόθηκε αυτή η απόφαση, εντούτοις η επιτροπή δεν συνεδρίασε ούτε μία φορά.
Οι τρόποι της λαθραίας διάθεσης βενζίνης, πετρελαίου και ναυτιλιακών καυσίμων
Τα έξι «κόλπα» των κυκλωμάτων
Γνωστοί εδώ και πολλά χρόνια είναι οι τρόποι της παράνομης διακίνησης υγρών καυσίμων.
Το κίνητρο είναι η διαφορά των φόρων ανάμεσα στα προϊόντα αλλά και η απουσία ουσιαστικών ελέγχων που θα κλείσουν το λαθρεμπόριο.
Σύμφωνα με μελέτες φορέων αλλά και μαρτυρίες των ανθρώπων της αγοράς, οι τρόποι της λαθραίας διάθεσης βενζίνης, πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης και ναυτιλιακών καυσίμων είναι:
1. Ντίζελ κίνησης αντί για πετρέλαιο θέρμανσης.
Πρόκειται για νέο κόλπο, το οποίο... εφευρέθηκε προκειμένου οι επιτήδειοι να ξεπεράσουν τον... σκόπελο της εξίσωσης των ειδικών φόρων κατανάλωσης των δύο προϊόντων.
Υπενθυμίζεται ότι ο ΕΦΚ του πετρελαίου «θέρμανσης» έχει εξισωθεί με αυτόν του «πετρελαίου κίνησης».
Οπως αποκάλυψε ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ Γιώργος Ασμάτογλου, επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν το πετρέλαιο κίνησης π.χ. χωματουργικές ή βιοτεχνίες αγοράζουν στο όνομα των εταιρειών ντίζελ κίνησης.
Ο ΦΠΑ 23% εκπίπτει, άρα το αγοράζουν μείον 23% και μέρος της ποσότητας οι ιδιοκτήτες των εταιρειών το χρησιμοποιούν για τη θέρμανση των σπιτιών τους. Επίσης τη δαπάνη για την αγορά την περνούν και στα έξοδα της επιχείρησης, με διπλό όφελος.
2. Πετρέλαιο θέρμανσης αντί για ντίζελ κίνησης.
Οταν ο ΕΦΚ του πρώτου καυσίμου ήταν χαμηλότερος από αυτόν του δεύτερου, επιχειρήσεις, αγρότες και άλλοι λαθρέμποροι χρησιμοποιούσαν το πετρέλαιο θέρμανσης για την κίνηση των οχημάτων τους ή τη λειτουργία των μηχανημάτων τους.
3. Χρήση ναυτιλιακού καυσίμου.
Το πετρέλαιο για τη ναυτιλία είναι αφορολόγητο. Αρα το κίνητρο για το λαθρεμπόριό του είναι ισχυρό. Η τιμή είναι περίπου στη μισή του ντίζελ κίνησης. Ετσι, λοιπόν, αντί να εφοδιάσουν τα πλοία, τις ποσότητες τις διαθέτουν στη στεριά... πουλώντας παράνομα το προϊόν.
4. Εικονικές εξαγωγές.
Είναι γνωστό ορισμένοι προμηθεύονται αφορολόγητα καύσιμα (βενζίνες και πετρέλαιο κίνησης) από εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών με δήθεν σκοπό την εξαγωγή τους σε γειτονικές χώρες.
Φορτώνουν βυτιοφόρα ή δεξαμενόπλοια με προορισμό το εξωτερικό, αλλά στη συνέχεια φροντίζουν ώστε να σφραγίζονται τα διάφορα παραστατικά στα τελωνεία εξαγωγής/εισαγωγής, χωρίς να γίνει πραγματική εξαγωγή των καυσίμων.
Στη συνέχεια, οι λαθρέμποροι διαθέτουν τα αφορολόγητα καύσιμα παράνομα εντός της επικράτειας, καρπούμενοι φόρους και δασμούς.
5. Νοθεία της βενζίνης.
Με παράνομο τρόπο επιτήδειοι νοθεύουν τη βενζίνη με διάφορα χημικά προϊόντα όπως μεθανόλη, τολουόλη, διαλύτες κ.λπ. με σκοπό την αποκόμιση κέρδους.
6. Πειραγμένες... αντλίες.
Πρόκειται για νέο κόλπο. Βενζινοπώλες παρεμβαίνουν στο λογισμικό της αντλίας και κλέβουν... ποσότητες κατά τον εφοδιασμό των ΙΧ οχημάτων.
Ο καταναλωτής πληρώνει ποσότητες οι οποίες ποτέ δεν έχουν μπει στο ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου.
ΒΕΝΖΙΝΟΠΩΛΕΣ
Επαναφορά του ΕΦΚ στα επίπεδα του 2011
Την επαναφορά του ειδικού φόρου κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης στα επίπεδα του 2011, προκειμένου οι καταναλωτές να το αγοράζουν φθηνότερα με τιμή στα 0,90 αντί για 1,30 ευρώ το λίτρο, ζητά η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων. Σύμφωνα με τα μέλη του προεδρείου της, η κυβέρνηση δεν έχει λόγο τη διατήρηση των ΕΦΚ των ντίζελ κίνησης και «θέρμανσης» στα ίδια επίπεδα, σε αυτά δηλαδή των 330 ευρώ ανά χίλια λίτρα, αφού το λαθρεμπόριο μπορεί να αντιμετωπιστεί μετά την τοποθέτηση των συστημάτων εισροών-εκροών καυσίμων στις εγκαταστάσεις των πρατηρίων αλλά και σε αυτές του πετρελαίου θέρμανσης (η προθεσμία για τις τελευταίες λήγει στις 14 Οκτωβρίου).
Συνεπώς οι φορολογικές αρχές μπορούν να ελέγχουν για το αν γίνεται λαθραία διακίνηση. Προτείνουν λοιπόν τη μείωση του ΕΦΚ του πετρελαίου θέρμανσης στα 60 ευρώ ανά χίλια λίτρα. Σύμφωνα με τους βενζινοπώλες, η μείωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης μόλις 20%, όπως φέρεται να επιδιώκει η κυβέρνηση, θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της τιμής μόνο κατά περίπου 0,06 ευρώ το λίτρο.
Η αύξηση του ΕΦΚ το 2012 κατά 450% έριξε την κατανάλωση μέχρι το 2014, ενώ οι απώλειες των δημοσίων εσόδων ήταν της τάξης των 750 εκατ. ευρώ. Η ΠΟΠΕΚ υπολογίζει ότι με τη μείωση του ΕΦΚ στα 60 ευρώ ανά χίλια λίτρα, οι πωλήσεις των πρατηρίων θα ανέβουν κατά 45%, ενώ το κυριότερο είναι πως τα νοικοκυριά θα μπορέσουν να θερμανθούν αξιοπρεπώς. Ταυτόχρονα, υποστηρίζουν ότι με τον τρόπο αυτό θα τονωθούν και τα έσοδα του κράτους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΛΩΝΑΣ
ΕΘΝΟΣ

ΠΡΕΖΑ TV
5-9-2014

Δεν υπάρχουν σχόλια: