Δευτέρα, Ιανουαρίου 22, 2018

Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη: Εξέθεσαν εργαζόμενους σε αμίαντο χωρίς κανένα μέτρο προστασίας!

Σε άμεσο κίνδυνο έχει εκτεθεί η υγεία περίπου 200 εργαζομένων της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης και 20 ναυτεργατών του πληρώματος επιβατηγού πλοίου το οποίο επισκευάζεται από τον περασμένο Ιούλη στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και όπως αποδείχθηκε είναι γεμάτο αμίαντο.

Πρόκειται για το πλοίο «ΑΙΟΛΟΣ» (πρώην «MOBY LOVE»), για το οποίο στις 15/1 το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγικής Βιομηχανίας, με έγγραφό του προς τους συναρμόδιους υπουργούς Εργασίας και Ναυτιλίας, τον Ειδικό Γραμματέα του ΣΕΠΕ, το Γενικό Χημείο του Κράτους, τις εισαγγελικές και λιμενικές αρχές, ανέφερε ότι στο συγκεκριμένο πλοίο «εκτελούνται εκτεταμένες ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες από πολλά συνεργεία που απασχολούν περίπου 200 εργαζόμενους, ενώ υπάρχουν ενδείξεις ότι στο πλοίο υπάρχουν υπολείμματα αμιάντου», και ζητούσε να ελεγχθεί το πλοίο επειγόντως.


Σύμφωνα με δελτίο που εξέδωσε το ΣΕΠΕ χτες, την επομένη της αποστολής του εγγράφου η Μεικτή Επιτροπή Ελέγχου στην οποία συμμετέχει εκπρόσωπος του ΣΕΠΕ πήρε δείγματα από τα υπολείμματα των εργασιών αποξήλωσης που εκτελούνται στο εσωτερικό του πλοίου, στη συνέχεια αυτά μεταφέρθηκαν από το Λιμενικό στον «Δημόκριτο» και διαπιστώθηκε η ύπαρξη αμιάντου. Εχει δοθεί μεν εντολή για διακοπή εργασιών, όμως κατόπιν εορτής...

Οπως κατήγγειλε ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Αττικής, Σωτήρης Πουλικόγιαννης, μιλώντας χτες στους συγκεντρωμένους στη διάρκεια της κινητοποίησης, «έχουν εκθέσει εργαζόμενους σε κίνδυνο». Οπως εξήγησε, η εταιρεία (σύμφωνα με το δελτίο του ΣΕΠΕ ονομάζεται «ΜΕΝΤ ΛΑΪΝΣ»), όταν έφερε το καλοκαίρι το πλοίο στη Ζώνη, είχε ενημερώσει τις Αρχές για ύπαρξη αμιάντου. Η εταιρεία, πρόσθεσε ο Σ. Πουλικόγιαννης, ανέθεσε τις εργασίες αποξήλωσης σε ειδικευμένο συνεργείο, του οποίου τις εργασίες διέκοψε ανενόχλητη λίγες μέρες μετά, «προφανώς λόγω κόστους». Στη συνέχεια έβαλε τους ναυτεργάτες του πληρώματος να συνεχίσουν τις εργασίες, χωρίς κανένα μέτρο προφύλαξης! Επί 6 μήνες οι άνθρωποι αυτοί καθάριζαν τον αμίαντο εντελώς εκτεθειμένοι!

Τους ίδιους κινδύνους διατρέχει και η υγεία των εργατοτεχνιτών των συνεργείων που εκτελούσαν άλλες επισκευαστικές εργασίες στο πλοίο και εισέπνεαν χωρίς να γνωρίζουν ή έρχονταν σε επαφή με τον αμίαντο.

«Η νομοθεσία προβλέπει», σημείωσε ο Σ. Πουλικόγιαννης, «ότι όταν πλοίο με αμίαντο έρθει για επισκευαστικές εργασίες, πρέπει αμέσως αυτές να τις αναλάβει ειδικευμένο συνεργείο με τις κατάλληλες στολές, ενώ τα υπολείμματα να απομακρυνθούν και να θαφτούν με συγκεκριμένα μέτρα προστασίας». Στη συνέχεια, αφού οι χώροι του πλοίου ελεγχθούν και διαπιστωθεί ότι έχουν καθαριστεί πλήρως, μπορούν να αρχίσουν οι επισκευαστικές εργασίες. Με βάση τα παραπάνω, απαίτησε «την παραδειγματική τιμωρία όλων των υπευθύνων».
  https://www.rizospastis.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: