Παρασκευή, Αυγούστου 11, 2017

Χρhstow Σπίρτζης: Οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης από σήμερα είναι δημόσιες

 Ο ΟΑΣΘ είναι ένας Οργανισμός που ιδρύθηκε με ειδικό νόμο το  1957, δόθηκε στους τότε λεωφορειούχους με αδιαφανή κριτήρια και μάλλον με τα κριτήρια και τις καταστάσεις που επικρατούσαν εκείνη την εποχή.

Η μετεξέλιξή του στο σήμερα δεν περιποιεί τιμή ούτε για την κοινωνία της Θεσσαλονίκης ούτε για το έργο το οποίο παρήγαγε και παρείχε. Εγώ προσωπικά θα ήθελα στο πλαίσιο της ανθρώπινης ευγένειας που πρέπει όλοι να έχουμε, να σας ευχαριστήσω για την όποια συνεργασία και από κει και πέρα να πούμε δυο πράγματα γι’ αυτό που ενδιαφέρει τους πολίτες, γι’ αυτά που ενδιαφέρουν τον κόσμο, τη Θεσσαλονίκη.


Οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, του δεύτερου μεγάλου μητροπολιτικού κέντρου της χώρας, από σήμερα και μετά είναι δημόσιες. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να δομήσουμε με τους φορείς της πόλης, με την κοινωνία, με τους Θεσσαλονικείς, αστικές συγκοινωνίες στην υπηρεσία του κάθε πολίτη, στην υπηρεσία των ανέργων που τους δυσφημούσαν μέσα στον ΟΑΣΘ, γιατί ξέρουν καλύτερα οι Θεσσαλονικείς πώς μετακινούνταν και με ποιους όρους, των ατόμων με ειδικά προβλήματα, του περιβάλλοντος. Ο στόχος μας είναι να εκκαθαριστεί ο ΟΑΣΘ και να λειτουργήσει το αργότερα ως 3/12/2019.

Έχουμε νέο Διοικητικό Συμβούλιο. Πρόεδρος είναι ο Στέλιος Παππάς, τον γνωρίζετε όλοι, είναι ο πατέρας του Νίκου και όχι, όπως λέει η Νέα Δημοκρατία, γιατί κατηγορηθήκαμε και για νεποτισμό, εγώ ήξερα μέχρι τώρα ότι ο Νίκος είναι γιος του Στέλιου κι όχι το ανάποδο. Ήταν Πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου, άρα στη δουλειά της εκκαθάρισης έχει πάρα πολύ καλές γνώσεις.

Στο μεταβατικό διάστημα που θα είναι πολύ σύντομο για την εκκαθάριση, για έναν Οργανισμό 60 χρόνων που ελέγχεται για το πώς έκανε το συγκοινωνιακό του έργο, πώς έκανε διαγωνισμούς για τις προμήθειες, πώς έκανε πάρα πολλά πράγματα, αγαπητέ Πρόεδρε και Διοικητικό Συμβούλιο, θα πρέπει να λειτουργήσει κιόλας. Γι’ αυτό Διευθύνων Σύμβουλος ορίζεται ο Πολιτικός Μηχανικός Σάββας Παναγιωτίδης που είναι και το εκτελεστικό μέρος.

Ο Στέλιος Παππάς όταν είδε ότι οι εργαζόμενοι είναι για δύο μήνες απλήρωτοι, ζήτησε από την κυβέρνηση να μην αμείβεται και θα παρέχει τις εργασίες που πρέπει να γίνουν εδώ αμισθί.

Τα υπόλοιπα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου τα ξέρετε. Είναι ο Ακρίτας Καϊδατζής, είναι Νομικός, Πανεπιστημιακός, είναι ο κ.  Λαμτζίδης, πρώην πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου, με γνωστούς αγώνες για την υπεράσπιση των πολιτών της Θεσσαλονίκης στο ότι δε μπορούσαν ούτε ρέστα να πάρουν από τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων εντός των λεωφορείων.

Είναι ο Πρόεδρος του νέου Οργανισμού, του ΟΣΕΘ που αντικαθιστά το ΣΑΣΘ και ο Διευθύνων Σύμβουλος, ο Γιάννης Τσιωνάς. Η δουλειά που έχουμε να κάνουμε είναι πραγματικά μεγάλη.

Πρέπει άμεσα και τα λεωφορεία, βλέπω και τον Πρόεδρο των Εργαζομένων να βγουν στους δρόμους. Πόσα λεωφορεία είναι σήμερα;

Απάντηση: Γύρω στα 260 με 270 λεωφορεία σε κυκλοφορία από 420

 Είναι σχεδόν τα μισά. Αυτό απαντά σε πολλά ερωτήματα. Οικονομική ασφυξία δεν έχει γίνει στον Οργανισμό. Στον Οργανισμό υπήρχαν διασφαλισμένα τα κέρδη των μετόχων και τίποτε άλλο. Δε μπορεί ένας Οργανισμός που παίρνει περισσότερα χρήματα από το Ελληνικό Δημόσιο απ’ ό,τι οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, να χρωστάει και στη Μιχαλού που λένε και βέβαια στους εργαζομένους.

Αυτή η εποχή τελείωσε οριστικά για τη Θεσσαλονίκη και οριστικά για τη χώρα. Θα ήθελα να σας πω ότι τις επόμενες ημέρες, όπως και κάθε φορά που αργούσε η Διοίκηση του ΟΑΣΘ να πληρώσει τα δεδουλευμένα των εργαζομένων, τρέχουν τα συναρμόδια Υπουργεία για να βρουν χρήματα να πληρωθούν κι αυτό είναι δέσμευση προς τους εργαζομένους, όπως δέσμευση είναι ότι δε υπάρχει ξανά καθυστέρηση πληρωμής των εργαζομένων.

Πρέπει η πόλη ν’ αποκτήσει κανονικές, κοινωνικές αστικές συγκοινωνίες. Πρέπει οι άνεργοι άμεσα να μπορούν να μετακινούνται όπως και στην Αθήνα δωρεάν με την επίδειξη της κάρτας ανεργίας, να έχουμε κοινές πολιτικές, κοινά συστήματα στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Γι’ αυτό και οι Πρόεδροι και οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι και της Αθήνας και της Θεσσαλονίκη των αντίστοιχων φορέων θα λειτουργήσουν για να ενοποιηθούν τα συστήματα των Οργανισμών.

Θα ήθελα να ζητήσω από το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΣΘ μετά από 5 χρόνια, αύριο, να δώσουν πρόσβαση στο ηλεκτρονικό σύστημα στον ΟΣΕΘ, γιατί ο ΣΑΣΘ δεν είχε αυτή την πολυτέλεια, να έχει πρόσβαση, και να συνεργαστείτε για το μεταβατικό διάστημα στενά, προκειμένου και να δούμε τις νέες γραμμές που πρέπει υπάρχουν και τον εξορθολογισμό των διαδικασιών, τους διαγωνισμούς που πρέπει να γίνονται σύμφωνα με το νόμο των δημοσίων φορέων, των ηλεκτρονικών συστημάτων, τη χάραξη των νέων δρομολογίων και την πυκνότητά τους για να εξυπηρετήσουμε τους πολίτες και όλα τ’ άλλα που έχουμε κατ’ ιδίαν συζητήσει.

Θα ήθελα να πω επίσης δυο λόγια επειδή αυτή η συνεδρίαση γίνεται ανοιχτά, δημόσια, να ευχαριστήσω τη Νέα Δημοκρατία που ταυτίζεται στην κριτική με το απερχόμενο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΣΘ. Δε  μας παραξενεύει.  Να  δώσουμε μια υπόσχεση στους πολίτες της Θεσσαλονίκης και στον ελληνικό λαό ότι,  ό,τι έγινε από το ’57 μέχρι σήμερα και από δω και πέρα, θα είναι σε γνώση του κάθε Έλληνα πολίτη, δε θα μείνει μία γκρίζα σκιά για τι γινόταν και το τί θα γίνεται από δω και πέρα.

Να ευχηθώ και στον Πρόεδρο και στον Διευθύνοντα Σύμβουλο και στο Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού καλή επιτυχία, είναι πολύ μεγάλο το βάρος όπως να ευχηθώ καλή επιτυχία στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου των νέων φορέων, του διάδοχου σχήματος που θα οριστεί σε λίγες μέρες, του ΟΑΣΘ και του ΟΣΕΘ, μιας και μετέχουν εκπρόσωποι απ’ όλους τους φορείς που ορίζει ο νόμος.

Δηλαδή μετέχει εκπρόσωπος του Δήμου Θεσσαλονίκης, μετέχει εκπρόσωπος της Περιφέρειας, δε μετέχει εκπρόσωπος της ΠΕΔ γιατί δεν έχει αποστείλει ακόμη  και βέβαια υπάρχει και ο εκπρόσωπος των Επιμελητηρίων της πόλης με πρώτο αν θυμάμαι καλά το ΤΕΕ, τον Πρόεδρο του ΤΕΕ, τον Πάρη Μπίλλια.

Επομένως η προσπάθεια που θα γίνει δεν είναι προσπάθεια ούτε του Διοικητικού Συμβουλίου μόνο, ούτε της κυβέρνησης μόνο. Είναι συνολική προσπάθεια με την κοινωνία της Θεσσαλονίκης, με τους φορείς της πόλης και βέβαια με τους εργαζομένους του ΟΑΣΘ και του ΣΑΣΘ.

Οι εργαζόμενοι έχουν διασφαλισμένες τις θέσεις τους, πρέπει να διασφαλίσουν και το μισθό τους μαζί με τα Διοικητικά Συμβούλια, να μην έχουν αυτά που είχαν κάθε τρεις και λίγο. Πρέπει αγαπητέ Διευθύνοντα να δείτε τί χρωστά ο Οργανισμός, σε ποιους και με τί αντίτιμο είναι αυτά τα χρέη. Ειδικά σε προμηθευτές, σε εταιρείες που συνεργαζόταν ο Οργανισμός και να εξορθολογιστεί όλο το σύστημα.

 Να κάνετε καμιά σύγκριση και με τις τιμές που έχουν οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, να κάνουμε κανένα διαγωνισμό. Είναι και ο κ. Μουταφίδης εδώ, όχι ως Βουλευτής φαντάζομαι , είναι ένα νέο φαινόμενο νεποτισμού και ο Μουταφίδης και ο Παππάς, που έχουν αγωνιστεί υπέρ τέτοιων παλαιοκομματικών καταστάσεων από το ’57 μέχρι σήμερα. Και γι’ αυτό να μας αυτοκαταγγείλω και για το Μουταφίδη και για το Στέλιο Παππά.

Εμείς θα είμαστε εδώ για να δώσουμε τη μάχη που πρέπει με την κοινωνία. Η  Θεσσαλονίκη άλλαξε σελίδα και άλλαξε οριστικά σελίδα, για να πάψει να είναι η πρωτεύουσα του παλαιοκομματισμού.

Ήταν η διάδοχη κατάσταση της πρωτεύουσας του παρακράτους. Από ένα σημείο και μετά, έγινε του παλαιοκομματισμού. Τελείωσε αυτό. Σας ευχαριστώ πολύ.



 Δηλώσεις Υπουργού Υποδομών και Mεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη κατά την εγκατάσταση του νέου ΔΣ στον ΟΣΕΘ

Να σας ευχαριστήσω για τη συνεργασία. Ο κ. Παλαιστής ήταν Πρόεδρος του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, ορισμένος από προηγούμενες κυβερνήσεις.

Αυτό δείχνει ότι από τη δική μας πλευρά η καλή συνεργασία που είχαμε, δεν είχε απολύτως καμία άλλη κομματική  λογική. Ο στόχος μας ήταν να υπάρχουν πραγματικά δομές στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης που θα τιμούσαν την πόλη και τους πολίτες. Δεν υπήρχαν.

Είναι ντροπή να υπάρχει ένα Συμβούλιο με οκτώ πολύ καλούς επιστήμονες και δύο άτομα διοικητικό προσωπικό για να ρυθμίζουν τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Όπως είναι ντροπή επίσης, ο φορέας αυτός, που ήταν ο ελεγκτικός φορέας των αστικών συγκοινωνιών, επί της ουσίας να χρηματοδοτείται από τον ιδιωτικό ΟΑΣΘ υποστελεχωμένος χωρίς να μπορεί να κάνει τη δουλειά του.

Εγώ θέλω να σας ευχαριστήσω για τη συνεργασία, γιατί  ήταν ένα χρονικό διάστημα που ο ΣΑΣΘ επιτέλους μπόρεσε να δουλέψει, αν θυμάμαι καλά από το ’57 μέχρι σήμερα το πρώτο πρόστιμο που επιβλήθηκε στον ΟΑΣΘ ήταν πέρυσι. Καλά θυμάμαι; Δηλαδή για 60 χρόνια ο ΟΑΣΘ δεν έκανε τίποτα…

Πιστεύω ότι επιτέλους ο ΣΑΣΘ γίνεται φορέας ο ΟΣΕΘ. Έχει πάρα  πολλή δουλειά, έχει να σχεδιάσει μαζί με την Περιφέρεια, τους Δήμους, τους φορείς της πόλης που έχουν εκπροσώπους στο Διοικητικό Συμβούλιο, όλο το αστικό συγκοινωνιακό έργο του μητροπολιτικού κέντρου της Θεσσαλονίκης, έχει αναφερθεί στο φορέα σας να δει και τα  αστικά δρομολόγια των  ΚΤΕΛ και να έχει και το σχεδιασμό για διάφορα σενάρια σε σχέση με την πορεία του έργου στο μετρό.

Ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι σε δυο χρόνια περίπου, το ’19, ξεκινά η δοκιμαστική λειτουργία του μετρό. Επομένως  πρέπει να υπάρχει έτοιμο σχέδιο για το πώς προσαρμόζονται και οι βασικές και οι δευτερεύουσες γραμμές των λεωφορείων. Πρέπει να υπάρχει η συνεργασία με το μεταβατικό ΟΑΣΘ και με το νέο ΟΑΣΘ για το ποιες θα είναι οι νέες δομές, τί ανάγκες χρειάζεται να έχουμε σ’ εξοπλισμό.

Πρέπει άμεσα, την επόμενη εβδομάδα επιτέλους, ο παλιός ΣΑΣΘ, νυν ΟΣΕΘ, να έχει πρόσβαση στο ηλεκτρονικό σύστημα, να ξέρει ποια λεωφορεία κινούνται και πού, για να κάνετε τη δουλειά σας, που για πόσα χρόνια δεν είχατε πρόσβαση;

ΟΜΙΛΗΤΗΣ:  Πέντε.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ:  Για πέντε χρόνια.

ΟΜΙΛΗΤΗΣ: Όσο ήμουν εγώ Πρόεδρος ……….

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ:  Πολύ ωραία.

ΟΜΙΛΗΤΗΣ:  Αν μου επιτρέπετε, είχατε στείλει ένα χαρτί στον ΟΑΣΘ που του λέγατε «εντός πενθημέρου να υλοποιήσετε αυτό, άλλως πώς θα επιβληθεί πρόστιμο» και σας έστειλε ένα πακέτο ολόκληρο..

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ:  … με στοιχεία φερέγγυα… Εγώ θέλω να ευχαριστήσω ιδιαίτερα και τους εργαζομένους που πρέπει να τα πούμε αυτά τα πράγματα. Οι εργαζόμενοι στο ΣΑΣΘ,  με διδακτορικά, με εμπειρία στο εξωτερικό και με σκληρή δουλειά, έπαιρναν 800 ευρώ, όταν άλλοι στον ΟΑΣΘ με απολυτήρια δημοτικού έπαιρναν 4.000 και 4.500 και είναι και αρκετό καιρό απλήρωτοι, λόγω του ότι δεν υπήρχε διοίκηση.

Εγώ θέλω να σας ευχηθώ καλή δουλειά, οι άνθρωποι που στελεχώνουν το Διοικητικό Συμβούλιο, επειδή τους ξέρω προσωπικά τους περισσότερους είναι επιστήμονες  ιδιαίτερης κοινωνικής συμβολής όλοι.  Ξέρουν τη δουλειά τους όπως την ξέρετε κι εσείς, άρα  πρέπει να  προχωρήσουμε με ταχείς ρυθμούς.

Θα υπάρχει ενοποίηση των συστημάτων των διαδικασιών και των λειτουργιών με τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει ο ΟΣΕΘ να ξεκινήσει άμεσα και την αναβάθμιση της τηλεματικής, αλλά και του ηλεκτρονικού εισιτηρίου,  όπως επίσης πρέπει να εναρμονιστούμε και στην κοινωνική πολιτική που ασκούν οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, το ίδιο να γίνει και στη Θεσσαλονίκη.

Δηλαδή οι άνεργοι να μετακινούνται δωρεάν, τα λεωφορεία, τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων να δίνουν ρέστα, οι συμπολίτες μας με ειδικά προβλήματα να μπορούν να μετακινούνται εύκολα και να έχουν πρόσβαση  στις αστικές μεταφορές.  Οι ανάγκες των πολιτών και των Δήμων να λαμβάνονται υπ' όψιν και να μην κάνουν έναν σχεδιασμό που δεν έχει καμία σχέση με τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας.

Πιστεύω ότι έχετε σηκώσει τα μανίκια ήδη και με τη νέα Διοίκηση να προχωρήσουμε και να κάνουμε πράξη το όνειρο που έχουμε για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης αλλά και τις ανάγκες που έχει ο πολίτης της Θεσσαλονίκης και ο επισκέπτης της Θεσσαλονίκης. Κάτι που δεν υπήρχε. Καλή δουλειά, σιδεροκέφαλοι όλοι.  https://left.gr 
ΠΡΕΖΑ TV
11-8-2017

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Δωσ ημίν σήμερον. Από αύριο βλέπουμε.