Κυριακή, Ιουλίου 24, 2016

ΕΝΙΑΙΟΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ: ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΝΕΑ ΠΕΔΙΑ ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑ

Ως «κατεπείγουσες» ψήφισαν χτες στην Ολομέλεια της Βουλής τα κόμματα της κυβέρνησης, η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ, το Ποτάμι και η Ενωση Κεντρώων, τις διατάξεις του νομοσχεδίου που προβλέπουν την παραπέρα διείσδυση των μονοπωλίων στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών και υποδομών και τακτοποιούν ...«εκκρεμότητες» για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως είναι η διαγραφή των χρεών της. Η Χρυσή Αυγή καταψήφισε για δημαγωγικούς λόγους, αφού δεν φάνηκε να αμφισβητεί την ουσία.
Το νομοσχέδιο το οποίο η κυβέρνηση χαρακτήρισε κατεπείγον με τη σύμφωνη γνώμη και των άλλων αστικών κομμάτων, προβλέπει την εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία 2012/34/ΕΕ «για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου (ΕΕ L343/32 της 14.12.2012) και άλλες διατάξεις», στην οποία ενσωματώνεται η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την εξασφάλιση νέων πεδίων κερδοφορίας στους επιχειρηματικούς ομίλους.

Συνοπτικά, το νομοσχέδιο προβλέπει το διαχωρισμό της διαχείρισης και υποδομής του σιδηροδρομικού δικτύου από το μεταφορικό έργο. Ο ΟΣΕ γίνεται πλέον διαχειριστής του δικτύου, ενώ δεν θα έχει καμία πρόσβαση στο μεταφορικό έργο. Επίσης προβλέπονται συμπράξεις του ΟΣΕ με ιδιωτικές επιχειρήσεις (τα γνωστά ΣΔΙΤ) για την εκπλήρωση του «έργου» του.
Σύμφωνα με όσα προβλέπονται για τον ΟΣΕ, θα παρέχει κάθε δυνατότητα για την ελεύθερη πρόσβαση στο δίκτυο, σε κάθε σιδηροδρομική μεταφορική εταιρεία και μάλιστα χωρίς κανέναν ουσιαστικό έλεγχο, με ό,τι σημαίνει αυτό για την ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στις σιδηροδρομικές μεταφορές. Η αδειοδότηση των εταιρειών αυτών θα γίνεται από την ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, η οποία θα λειτουργεί εντελώς ανεξέλεγκτα. Ο ΟΣΕ ως διαχειριστής θα είναι υπεύθυνος για τη συντήρηση, τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του δικτύου, ανάλογα με τις ανάγκες των μονοπωλίων, όλα βέβαια με κρατικό χρήμα.
Ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Χρ. Σπίρτζης, τόσο σε άτυπη ενημέρωση που έκανε στους κοινοβουλευτικούς συντάκτες όσο και κατά την τοποθέτησή του στη Βουλή, δεν έκρυψε λόγια για τα όσα επιδιώκει η κυβέρνηση με αυτό το νομοσχέδιο. «Η διάνοιξη στη διώρυγα του Σουέζ», ανέφερε, «αύξησε κατακόρυφα τις εμπορευματικές μεταφορές. Το γεγονός αυτό φέρνει τα ελληνικά λιμάνια και τον ελληνικό σιδηρόδρομο στο διεθνή σχεδιασμό των συνδυασμένων μεταφορών. Πρόσθετα, η γεωγραφική θέση της χώρας μας δίνει σημαντικά πλεονεκτήματα για να αποτελέσουμε το σημαντικότερο πόλο των συνδυασμένων μεταφορών στη Μεσόγειο».
Πρόκειται για τους διακηρυγμένους σχεδιασμούς της αστικής τάξης όσον αφορά την αναβάθμιση του ρόλου της στην ευρύτερη περιοχή, τους οποίους σπεύδει να ικανοποιήσει κατεπειγόντως η κυβέρνηση, καθώς αποτελούν γι' αυτήν, όπως είπε ο υπουργός, «εθνικό στρατηγικό σχεδιασμό».
Η τοποθέτηση του ΚΚΕ
Το ΚΚΕ καταψήφισε, ενώ ο ειδικός αγορητής του, Χρήστος Κατσώτης, επισήμανε ότι με την ενσωμάτωση της Οδηγίας προωθείται «η βασική στόχευση της πολιτικής της ΕΕ και για τους σιδηροδρόμους, που είναι αυτή της πλήρους απελευθέρωσης για τη δημιουργία μιας ενιαίας αγοράς σιδηροδρομικών δραστηριοτήτων, στην οποία βέβαια να μπορούν να επενδύσουν απρόσκοπτα οι μονοπωλιακοί όμιλοι της Ευρωπαϊκής Ενωσης».
Σημείωσε ότι η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο υιοθετεί «πλήρως την Οδηγία και αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα της καπιταλιστικής ανάπτυξης που επιδιώκετε. Παράδοση υποδομών, λαϊκής περιουσίας που έχει χρυσοπληρώσει ο εργαζόμενος λαός και θα εξακολουθήσει να την πληρώνει ακριβά, να συντηρεί, να την επεκτείνει για δωρεάν χρήση των επιχειρήσεων του κλάδου. Η χρήση της στο κόστος. Δημιουργία όλων των προϋποθέσεων για εγγυημένη κερδοφορία των επιχειρήσεων. Ο λαός μέσα από τη σκληρή εκμετάλλευση και τη λεηλασία του εισοδήματός του χρηματοδοτεί αδρά τα κέρδη του κεφαλαίου».
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Θανάσης Παφίλης, επισήμανε ότι «όταν συζητάμε ευρωπαϊκές Οδηγίες, τότε πέφτει ακόμα και το φύλλο συκής. Μπορεί τα κόμματα να είναι 8, αλλά οι πολιτικές τελικά είναι δύο. Οταν, λοιπόν, έρχονται ευρωπαϊκές Οδηγίες, όλοι όσοι είστε με την Ευρωπαϊκή Ενωση και με τον καπιταλιστικό δρόμο ανάπτυξης - διότι αυτά πάνε πακέτο - συμφωνείτε. Ο καβγάς είναι ποιος θα εφαρμόσει καλύτερα αυτές τις πολιτικές».
Υπενθύμισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είχε καταψηφίσει το 2012 στο Ευρωκοινοβούλιο αυτήν ακριβώς την Οδηγία, με το σκεπτικό ότι έχει βαρύτατες συνέπειες για το δημόσιο συμφέρον, την ασφάλεια των μεταφορών, αλλά και τα δικαιώματα των επιβατών. «Ρωτάμε, λοιπόν, πότε λέγατε αλήθεια, τότε ή τώρα;» σημείωσε απευθυνόμενος στην κυβέρνηση και πρόσθεσε: «Αρα, λοιπόν, τι πρέπει να κρίνει και να αντιληφθεί ο λαός; Οσοι συμφωνούν μ' αυτόν τον τρόπο ανάπτυξης, με τον καπιταλισμό δηλαδή, είναι υποχρεωμένοι - άσχετα από το τι λένε - να εφαρμόζουν την ίδια πολιτική, την ίδια στρατηγική, ανεξάρτητα από τις επιμέρους διαφορές. Εχει αποδειχθεί ότι όποιο μείγμα και να ακολουθηθεί, ο λαός πληρώνει τη νύφη και το κεφάλαιο κερδίζει μ' αυτές τις πολιτικές».
Κάλεσε το λαό «να συσπειρωθεί, να εκλέξει δυνάμεις στα σωματεία του που παλεύουν με συνέπεια, να στηρίξει το ΚΚΕ, για να αποκρούσουμε αυτά που θα έρθουν και στον τομέα των σιδηροδρόμων, αλλά και γενικότερα για το λαό και να ανοίξουμε το δρόμο για μια άλλη εξουσία, πιστεύουμε ότι είναι ώριμο αντικειμενικά, η οποία θα βάλει στο κέντρο τον άνθρωπο και όχι τα καπιταλιστικά κέρδη». http://www.rizospastis.gr/story.do?id=8980249
ΠΡΕΖΑ TV
24-7-2016

Δεν υπάρχουν σχόλια: