Πέμπτη, Ιουνίου 30, 2016

ΤΣΑΤΑΝΗ ΚΑΤΑ ΠΑΠΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ: ΜΕ ΑΠΕΙΛΗΣΕ ΜΕ ΑΓΡΙΟ ΠΟΛΕΜΟ

Το δικό της κατηγορώ απέναντι στον αναπληρωτή υπουργό Δικαιοσύνης Δημήτρη Παπαγγελόπουλο διατύπωσε χθες, Τετάρτη, ενώπιον της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, υπερασπιζόμενη -όπως είπε- το κύρος της Δικαιοσύνης που υπηρετεί επί 36 χρόνια και την προσωπική της ανεξαρτησία η εισαγγελέας Εφετών Γεωργία Τσατάνη.

Σύμφωνα με Τα Νέα, η Γ.Τσατάνη δεν έκανε ούτε βήμα πίσω από τις αρχικές καταγγελίες της περί παρεμβάσεων στο έργο της όσον αφορά τους χειρισμούς της στην υπόθεση του επιχειρηματία Ανδρέα Βγενόπουλου. 

Μεταξύ άλλων ξεκαθάρισε πως δεν αμφισβητεί «σε καμία περίπτωση την εντιμότητα του Δημήτρη Παπαγγελόπουλου», αλλά ευθέως αμφισβήτησε «τη σοβαρότητα με την οποία αντιμετώπισε την υπόθεση αυτή». 


Επέστρεψε με τον τρόπο της τις αιχμές περί «συμφερόντων διαπλοκής» και «μαφιόζικων χτυπημάτων» στον πολιτικό της προϊστάμενο και πρώην συνάδελφό της, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «δεν έχω σχέση με το σκοτεινό πρόσωπο της διαπλοκής, δεν έχω σχέση με μαφιόζικα χτυπήματα». 

Χρησιμοποίησε όμως σκληρή γλώσσα για τον αναπληρωτή υπουργό Δικαιοσύνης εκφράζοντας την άποψη πως «δεν μπόρεσε να συμφιλιωθεί με την αλήθεια, να απαντήσει σε κρίσιμα ερωτήματα για τις συναντήσεις μας». Εστειλε μήνυμα με πολλούς αποδέκτες αναφέροντας πως «όλη αυτή η προσπάθεια παρεκτροπής και αποδυνάμωσης με έχει κάνει να είμαι θυμωμένη αλλά όχι φοβισμένη». 

«Δεν είμαι φοβισμένη, παρά τον άγριο πόλεμο. Είμαι όρθια. Είμαι καθαρή γι’ αυτό είμαι όρθια» ήταν το «διά ταύτα» της εξέτασής της, το περιεχόμενο της οποίας ξεπερνούσε τα όρια του στενού προσωπικού ζητήματος αναδεικνύοντας το μείζον και θεσμικό θέμα που η ίδια η Γεωργία Τσατάνη θέλησε να αναδείξει πρώτα με την αναφορά της στον Δημήτρη Παπαγγελόπουλο και χθες, ύστερα από σιωπή έξι μηνών, με την κατάθεσή της ενώπιον των μελών της αρμόδιας Επιτροπής της Βουλής. 

Η εισαγγελέας Εφετών ξεκίνησε να ξετυλίγει το κουβάρι της ιστορίας επικαλούμενη την παρέμβαση της εισαγγελέως του Αρείου Πάγου Ευτέρπης Κουτζαμάνη στην τελευταία γενική συνέλευση της Ενωσης Εισαγγελέων Ελλάδος. Τότε που η ανώτατη εισαγγελική λειτουργός, η οποία αποχωρεί σήμερα από τη θέση της λόγω συμπλήρωσης του ορίου ηλικίας, υπό το βάρος του θεσμικού της ρόλου είχε απευθυνθεί στους συναδέλφους της καλώντας τους να αποκρούουν τις όποιες παρεμβάσεις και να κάνουν τη δουλειά τους με γνώμονα τον νόμο, το Σύνταγμα και τη συνείδησή τους. 

«Εφυγα από τη συνέλευση και επιστρέφοντας στο σπίτι μου κάθησα και έγραψα πρόχειρα όλα όσα είχαν συμβεί με τον κύριο Παπαγγελόπουλο. Το λέω αυτό για να απαντήσω πως θυμόμουν με λεπτομέρειες τι έγινε» είπε η Τσατάνη.

Με τον Παπαγγελόπουλο, όπως διευκρίνισε, δεν είχε ιδιαίτερες σχέσεις ούτε όταν εκείνος ήταν εισαγγελέας. Για τις επαφές που είχε μαζί του είπε: «Στις 15 Νοεμβρίου 2015 τον πήρα τηλέφωνο και είπαμε να έρθει στο γραφείο μου στο Εφετείο, σε προχωρημένη ώρα για να έχουν φύγει οι υπάλληλοι. Την επόμενη ημέρα το πρωί μού τηλεφώνησε και μου είπε ότι το θεωρεί παράδοξο να έρθει εκείνος στο γραφείο μου. Συμφωνήσαμε να πάω εγώ». 

Πρώτη φορά η Τσατάνη έδωσε τη δική της εξήγηση γιατί επικοινώνησε με τον αναπληρωτή υπουργό. «Είχε υποπέσει στην αντίληψή μου από διάφορες πηγές ότι ο κ. υπουργός δυσανασχετούσε, μέχρι δυσανεξίας για τον χειρισμό της υπόθεσης Βγενόπουλου. Γι’ αυτό ζήτησα να τον δω, να καταλάβω τι συμβαίνει και να ξεκαθαρίσω το θέμα. Σε επίσκεψή του στον Αρειο Πάγο, στις 4 Νοεμβρίου 2015, φέρεται ότι συζήτησε με την ιεραρχικά προϊσταμένη μου (σ.σ. την Ευτέρπη Κουτζαμάνη) για πιθανές παρανομίες μου, λέγοντας μάλιστα "τι την κρατάτε, ασκήστε της επιτέλους πειθαρχική δίωξη"». 

Η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου φέρεται ότι του υπενθύμισε πως η Τσατάνη είναι εκείνη που επέβαλε αυστηρή εγγυοδοσία στον αείμνηστο Αγγέλου (άλλοτε στενό συνεργάτη του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή που ενεπλάκη στην υπόθεση της Μονής Βατοπεδίου), λέγοντάς του μάλιστα, όπως υποστήριξε η εισαγγελέας Εφετών, ότι «ο Αγγέλου πολιτικά πρόσκειται εκεί που πρόσκειται η οικογένειά της και μήπως τελικά κάνει τη δουλειά της η γυναίκα;»

«Δεν πήγα να ζητήσω τη νομική του συμβουλή. Θεώρησα ότι ως υπουργός μπορούσε να σταματήσει τις στοχοποιήσεις εις βάρος μου και ως πρώην εισαγγελέας να προστατεύσει το κύρος της Δικαιοσύνης. Στη συνάντησή μας διαπίστωσα ότι ο υπουργός είχε αποκρυσταλλώσει την άποψή του πως παρανόμως έκανα την έρευνα για την υπόθεση Βγενόπουλου. Μου μίλησε για την πρόθεσή του να καθαρίσει τη Δικαιοσύνη από βρώμικα κυκλώματα. Εννόησα ότι και εγώ σπίλωνα τη Δικαιοσύνη. Ετσι το υπεννόησα». 

Η δεύτερη επαφή τους ήταν τηλεφωνική. «Είδε ότι εγώ δεν ενέδωσα με την πρώτη και είπε να ολοκληρώσει. Μου τηλεφώνησε γιατί νόμιζε ότι θα είχα φοβηθεί από τα λεγόμενά του. Είδε ότι δεν ενέδωσα. Μου ζήτησε άμεσα να επιστρέψω τη δικογραφία στην Εισαγγελία Διαφθοράς, γιατί αλλιώς θα ακολουθήσει άγριος πόλεμος. Τότε εγώ δεν μπορούσα να φανταστώ ότι θα ζούσα σε μια ζούγκλα».

«Εχουν ανοίξει οι ασκοί του Αιόλου εις βάρος μου. Ο κύριος υπουργός χαρακτηρίζει τα των παρεμβάσεών του πταισματάκια. Πταισματάκι πάντως δεν είναι. Είναι ποινικό αδίκημα και μάλιστα κακουργηματικού χαρακτήρα, ηθική αυτουργία σε κατάχρηση εξουσίας» τόνισε.

Όσον αφορά την ουσία της κρίσης της, η Τσατάνη διευκρίνισε πως «εκ του νόμου η αρχειοθέτηση δεν παράγει δεδικασμένο και πως οποιοσδήποτε έχει νέα στοιχεία μπορεί να τα προσκομίσει για να ανοίξει ξανά ο φάκελος». Ωστόσο, εκείνη με βάση τα χιλιάδες έγγραφα που συγκέντρωσε και τα στοιχεία που είχε στη διάθεσή της κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η υπόθεση πρέπει να τεθεί στο αρχείο. 

Το ραντεβού της ανανεώθηκε με τα μέλη της Επιτροπής για την Τετάρτη, οπότε και θα κληθεί να απαντήσει σε ερωτήσεις που θα της θέσουν οι εκπρόσωποι των κομμάτων.

Μίνα Μουστάκα in.gr
ΠΡΕΖΑ TV
30-6-2016

Δεν υπάρχουν σχόλια: